Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζητείται σωστός Ά-ντρας

Πρόσφατα είχα μια συζήτηση μ' έναν φίλο από την Ισπανία. Μιλούσαμε για τα προηγούμενα και τα επόμενα εκδοτικά μου σχέδια. Απόρησε γιατί δεν γράφω για Έλληνες. Σκέφτηκα την παρατήρησή του και απάντησα ότι η συμπεριφορά των Ελλήνων ανδρών απέναντι στις γυναίκες δεν είναι σωστή, ότι οι Έλληνες έχουν χαλάσει πολύ και δυστυχώς δεν είναι άντρες που εμπνέουν.

Και αυτό δεν είναι προσωπική παρατήρηση, αλλα δυστυχώς επιβεβαιώνεται διαρκώς από τα φαινόμενα γύρω μας. Υπήρξα σε λάθος σχέσεις, με λάθος ανθρώπους, που ζήλευαν, που υποτιμούσαν, που μείωναν. Έχω δεχθεί λεκτική κακοποίηση του τύπου "πώς είσαι έτσι;", "η προσωπικότητά σου φταίει", "απορώ που έχεις και άποψη". Και ευτυχώς ήμουν τόσο σκληρή και δυνατή που απλώς αδιαφόρησα και προχώρησα παραμένοντας ανεπηρέαστη.




Συνεργάστηκα επαγγελματικά με άντρες που με παρενόχλησαν, με προσέβαλαν, με εκφόβισαν, με υποβάθμισαν.

Ακόμη και στα social media δέχομαι καθημερινά παρενόχληση από άσχετους που θεωρητικά είναι διαδικτυακοί μου φίλοι γιατί απλώς... μπορούν. Να στείλουν ένα χυδαίο μήνυμα, να δείξουν πόσο "άντρες" ειναι... να... να... να...

Όσο για το ότι δεν μπορώ να βγω έξω το βράδυ γιατί δεν νιώθω ασφαλής, το καταλαβαίνω αλλά εργαζόμουν πριν από πολλά χρόνια στην πλατεια Μεταξουργείου, απ' όπου τελείωνα τη δουλειά ακόμη και στις 2 το πρωί. Και σίγουρα τα έχω δει και τα έχω ζήσει όλα κι εγώ και οι γυναίκες συνάδελφοι μου και φίλες. Να με κυνηγούν στη μέση του δρόμου για να μου δείξει ο άντρακλας τον ουρανό και τα αστέρια, να πετάγονται με μαχαίρι μπροστά μου, να με καταδιώκει ο τρελός γιατί απέρριψα τον έρωτά του, να πεθαίνει ναρκομανής δίπλα μας, να μαλώνει ο νταβατζής με την ιερόδουλη, ή και να σε ρωτούν πόσο παει η πιάτσα επειδή τυχαίνει να έχεις παρκάρει μπροστά σε "φως". Δεν είναι τωρινό φαινόμενο, είναι παντοτινό φαινόμενο.





Η σεξιστική συμπεριφορά είναι ακόμη κυρίαρχη σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής μας ζωής, σε προσωπικό και επαγγελματικό τομέα. Στερεότυπα αιώνων, φοβική κοινωνία, ανασφαλείς γυναίκες μεγαλώνουν ακόμη πιο ανασφαλή κορίτσια, κομπλεξικές γυναίκες μεγαλώνουν κομπλεξικά αγόρια γεμάτα τοξική αρρενωπότητα.

Και από την άλλη σκέφτομαι ότι υπήρξα τυχερή που γνώρισα και σωστούς Έλληνες άντρες, που ήξεραν να φερθούν, που σέβονταν αλλά και έβαλαν τους Καζανόβες και τους νταήδες στη θέση τους, και εκτίμησαν και τίμησαν τη γυναίκα συνάδελφο, και σύντροφο, και σύζυγο, και κόρη. Άντρες που ενέπνευσαν, άντρες που εμπνέουν. Αλλά ήταν λίγοι, η μειοψηφία γι' αυτό κάνουν τη διαφορά.

Όχι, δεν είναι φαινόμενο όλων των χωρών αυτός ο εκφυλισμός των φύλων και αυτή η αντρική συμπεριφορά που μόνο αντρίκεια δεν είναι. Πότε χάθηκε ο σεβασμός, όχι στον άνθρωπο αλλά στην ίδια τη ζωή; Δεν ξέρω... Αλλά μόνο έμπνευση δεν μου προσφέρει αυτη η τοξικότητα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χρόνια πολλά στον δικό μου μπαμπά...

Ημέρα του Πατέρα. 18 Ιουνίου 2023. Δεν συνηθίζω να κάνω ειδικές αναφορές, ούτε να μιλώ συχνά για τους γονείς μου. Συνήθως μιλώ γι' αυτούς όταν θέλω να αναφερθώ στο πρότυπο σχέσης και τον έρωτα που έχουν, έναν έρωτα που κρατά περισσότερα από 50 χρόνια και εμπνέει. Ωστόσο, σήμερα έχω την ανάγκη να κάνω μία ειδικότερη αναφορά στον πατέρα μου καθώς διάφορες εικόνες και λέξεις ήρθαν στο μυαλό μου. Ήταν ναυτικός και ταξίδευε πολύ και έτσι δεν έχουμε πολλές κοινές στιγμές μέσα στον χρόνο από τα 6-16 μου χρόνια.  Αλλά υπάρχουν οι αναμνήσεις από τα ταξίδια που κάναμε μαζί του μέχρι να πάμε σχολείο και μετά, από τις στιγμές που περνάγαμε μαζί αφού συνταξιοδοτήθηκε. Αν κάποιος θέλει να μιλήσει για έναν γλυκό, πράο, ευγενικό, χωρίς κακίες και μίση, γεμάτο φως και αγάπη άνθρωπο, τότε πρέπει να σας μιλήσει για τον πατέρα μου. Δεν είναι άνθρωπος από αυτόν τον κόσμο, είναι ένας άνθρωπος του κόσμου. Τα ταξίδια που έκανε στη ζωή του, διαμόρφωσαν και το ευρύ πνεύμα του, την αντίληψη του, την ευγένεια

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

ΠΟΥ ΠΑΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ;

Είναι ένα ερώτημα που το έχουμε κάνει όλοι. Ερωτευόμαστε σφόδρα έναν άνθρωπο κι ένα πρωί... το απόλυτο κενό... Προχωράμε στη ζωή μας σαν να μην υπήρξε ποτέ. Κι όμως αυτός ο άνθρωπος κάποτε σήμαινε τα πάντα για εμάς! Οπότε; Πού πάει τόσός έρωτας; Τόσα παράφορα συναισθήματα; Τόσα σ' αγαπώ για πάντα; Προσωπικά κατέληξα σε μία απάντηση. Απλώς πεθαίνει. Σβήνει και χάνεται. Εξατμίζεται. Ξεκινά με πάθος και φόρα για να καταλήξει ένα φάντασμα. Ο έρωτας, ναι πεθαίνει, αλλά αν πραγματικά αγαπάμε έναν άνθρωπο, ανεξαρτήτως της κατάληξης της σχέσης μας, απλώς συνεχίζουμε να αγαπάμε. Γιατί άλλωστε η αγάπη είναι ανιδιοτελής και μπορεί να υπάρξει σε πολλές μορφές. Αδερφική, πατρική, μητρική, φιλική, επαγγελματική... πόσες ακόμη μπορείτε να σκεφθείτε. Και φυσικά η αγάπη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που κάποτε υπήρξαν τα πάντα ο ένας για τον άλλο. Όταν η σχέση τελειώνει, ο έρωτας έχει τελειώσει προ πολλού, καθώς ως μοφή δεν διαρκεί σε όλη τη διάρκεια της σχέσης ούτε σε όλη τη διάρκεια της ζωής τ