Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το κόμπλεξ της ετικέτας

"Αξίζει, αναμφίβολα, να διαβαστεί από κάθε αναγνώστη που αναζητά να διαβάσει μία ρομαντική ιστορία με επίπεδο και σοβαρότητα!" Αυτό έγραφε μεταξύ άλλων η αγαπημένη Βασιλική σχετικά με το βιβλίο μου "Στην τελευταία στροφή".

Χαμογελώ συγκινημένη γιατί σκέφτομαι τα βήματα που έκανα από τη συγγραφική μου... γέννηση μέχρι εκείνη τη στιγμή που η Βασιλική έγραφε εκείνη την άποψη.

Μόλις είχε κυκλοφορήσει το δεύτερο βιβλίο μου από τη Silk και είχα ξεκινήσει την περιοδεία με συναντήσεις γνωριμίας και υπογραφές αντιτύπων. Πέρα από τις λατρεμένες φίλες και αναγνώστριες που με αγκάλιασαν, έγινα δεκτή με σκεπτικισμό τουλάχιστον και σίγουρα με δυσπιστία από το κοινό που συναντούσα. Οι περισσότεροι μου έλεγαν ότι είμαι πολύ ψηλή για συγγραφέας (not), πολύ νέα για συγγραφέας (not), πολύ αδύνατη για συγγραφέας (not) ή πολύ όμορφη (not). Προφανώς ο καθένας κάπως είχε στο μυαλό του έναν/μία συγγραφέα και σίγουρα η εικόνα μου ερχόταν σε αντιδιαστολή με τη φαντασίωσή τους. Δεν ήξερα ότι μας βγάζουν με προδιαγραφές, τόσο ύψος, τόσο βάρος, τέτοια εμφάνιση. Α ναι, παίζει και το να φοράμε γυαλιά, σε κάνει πιο σοφιστικέ και σοβαρό, επιβεβαιώνει το ταλέντο. Καλά γυαλιά φοράω -δυστυχώς- από 18 χρόνων, αλλά δεν ήξερα ότι θεωρείσαι συγγραφέας αν ποζάρεις μ' αυτά σαν δεύτερο δέρμα.



Και μετά έχουμε το ακόμη χειρότερο, τον λογοτεχνικό ρατσισμό. Γιατί όποια γράφει αισθηματική λγοτεχνία είναι ροζ, ηλίθια, νοικοκυρά, αμόρφωτη, έχει τα προβλήματά της λυμένα, ζει στον κόσμο της και στα σύννεφα και μπλα μπλα μπλα. Ευτυχώς δεν με κόμπλαραν αυτά τα πραγματικά κομπλεξικά σχόλια ποτέ γιατί ξέρω ακριβώς το μορφωτικό μου αλλά και το πολιτισμικό μου επίπεδο και δεν απαντώ όπως τους αξίζει.

Ξέρετε, όταν είχα πρωταρχίσει να εργάζομαι στη διόρθωση καθημερινής εφημερίδας, ήμουν 19 ετών και φοιτήτρια κλασικής φιλολογίας. Ένας συνάδελφος υποτιμώντας τις γνώσεις και την προσωπικότητα και το φύλο μου, θέλησε να μου κάνει επίδειξη γνώσεων και ισχύος -ενδεχομένως. Μου λέει με ύφος πολλών καρδιναλίων, "κατάλαβες τι ακριβώς θέλει να πει ο τάδε;" Και του απάντησα "γλυκέ μου, εδώ κατάλαβα το συντακτικό του Θουκυδίδη. Δεν θα καταλάβω τα ελληνικά του δείνα;". Ε, λοιπόν, κυρίες και κύριοι, που παριστάνετε τους κουλτουρέ μορφωμένους αλλά η κοινωνική -κυρίως- παιδεία σας μαζί με το μορφωτικό σας επίπεδο φθάνουν ισόγειο και πολύ λέω, εσείς έχετε ανάγκη να αποδείξετε ότι αξίζετε. Γι' αυτό είστε πικρόχολοι και κομπλεξικοί. Εγώ τα διαθέτω τα προσόντα που απαιτούνται και δεν έχω ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν οτιδήποτε.



Το αν είμαι υπερεκτιμημένη το κρίνουν οι αναγνώστες μου. Αυτοί κάνουν τον συγγραφέα. Δυστυχώς αυτό που αποτελεί μεγαλύτερη μάστιγα είναι οι συγγραφείς του είδους που από το κόμπλεξ να μην τις μειώσουν ή τις προσβάλλουν ισχυρίζονται ότι γράφουν κοινωνικό μυθιστόρημα. Συγγνώμη που θα χαλάσω το αφήγημά τους, αλλά ναι, εφόσον στις ιστορίες μας θίγονται και κάποια κοινωνικά θέματα και αυτές εκτυλίσσονται σε συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο, κοινωνικό είναι, αλλά πρωταγωνιστής είναι ο έρωτας. Αφήστε τις ταμπέλες και τις ετικέτες. Σεβαστείτε τον εαυτό σας και τον αναγνώστη σας και στηρίξτε τις επιλογές σας. Το να κάνετε κάτι με σοβαρότητα και επίπεδο δεν αφορά το λογοτεχνικό είδος, αλλά τον άνθρωπο και ειδικότερα τον συγγραφέα. Δώστε εσείς την αξία που θέλετε στο γραπτό σας και επιτέλους αφήστε στην άκρη τα στερεότυπα και τις κοινωνικές συμβάσεις. Ξέρετε πόσο σημαντικό είναι σε μια εποχή που κυριαρχούν το χρήμα, τα συμφέροντα και το σεξ εσείς να γράφετε για συναίσθημα; Να αγγίζετε ψυχές; Κάντε το με σεβασμό και ειλικρίνεια και... απενοχοποιηθείτε! Κάντε τη δική σας επανάσταση, επανάσταση αγάπης!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χρόνια πολλά στον δικό μου μπαμπά...

Ημέρα του Πατέρα. 18 Ιουνίου 2023. Δεν συνηθίζω να κάνω ειδικές αναφορές, ούτε να μιλώ συχνά για τους γονείς μου. Συνήθως μιλώ γι' αυτούς όταν θέλω να αναφερθώ στο πρότυπο σχέσης και τον έρωτα που έχουν, έναν έρωτα που κρατά περισσότερα από 50 χρόνια και εμπνέει. Ωστόσο, σήμερα έχω την ανάγκη να κάνω μία ειδικότερη αναφορά στον πατέρα μου καθώς διάφορες εικόνες και λέξεις ήρθαν στο μυαλό μου. Ήταν ναυτικός και ταξίδευε πολύ και έτσι δεν έχουμε πολλές κοινές στιγμές μέσα στον χρόνο από τα 6-16 μου χρόνια.  Αλλά υπάρχουν οι αναμνήσεις από τα ταξίδια που κάναμε μαζί του μέχρι να πάμε σχολείο και μετά, από τις στιγμές που περνάγαμε μαζί αφού συνταξιοδοτήθηκε. Αν κάποιος θέλει να μιλήσει για έναν γλυκό, πράο, ευγενικό, χωρίς κακίες και μίση, γεμάτο φως και αγάπη άνθρωπο, τότε πρέπει να σας μιλήσει για τον πατέρα μου. Δεν είναι άνθρωπος από αυτόν τον κόσμο, είναι ένας άνθρωπος του κόσμου. Τα ταξίδια που έκανε στη ζωή του, διαμόρφωσαν και το ευρύ πνεύμα του, την αντίληψη του, την ευγένεια

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ... ΠΟΝΑΕΙ!

Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Από την άλλη, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο μότο "δεν θέλω να σε βλέπω συχνά, θέλω να μου λείπεις". Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η απόσταση ενδυναμώνει τον έρωτα ούτε ότι τον αποδυναμώνει. Όταν τρελαίνεσαι για έναν άνθρωπο θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, να τον ζεις, να τον αναπνέεις, να τον αγγίζεις, να είναι κάθε μέρα σαν την πρώτη φορά που τον είδες. Να έχεις ακόμη καρδιοχτύπι και αγωνία, λαχτάρα, πόθο, επιθυμία... Δεν είμαι από αυτές που θεωρούν ότι ο άλλος είναι δεδομένο όταν βλέπεστε συνέχεια, αλλά από εκείνες που ζουν τη στιγμή με τον αγαπημένο τους σαν να είναι η τελευταία. Σήμερα είστε μαζί, αύριο; Ανασφάλεια, θα μου πείτε. Μπορεί, τι να πω! Δεν έχω μάθει να βάζω ταμπέλες στο συναίσθημα ούτε ακολουθώ στρατηγική και σχέδιο... τυλίγματος. Αυτό που αισθάνομαι και σκέφτομαι το λέω, το ζω... το ζω μέχρι μέσα στην ψυχή μου, κάτω από το πετσί μου και δεν χορταίνω...