Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το κόμπλεξ της ετικέτας

"Αξίζει, αναμφίβολα, να διαβαστεί από κάθε αναγνώστη που αναζητά να διαβάσει μία ρομαντική ιστορία με επίπεδο και σοβαρότητα!" Αυτό έγραφε μεταξύ άλλων η αγαπημένη Βασιλική σχετικά με το βιβλίο μου "Στην τελευταία στροφή".

Χαμογελώ συγκινημένη γιατί σκέφτομαι τα βήματα που έκανα από τη συγγραφική μου... γέννηση μέχρι εκείνη τη στιγμή που η Βασιλική έγραφε εκείνη την άποψη.

Μόλις είχε κυκλοφορήσει το δεύτερο βιβλίο μου από τη Silk και είχα ξεκινήσει την περιοδεία με συναντήσεις γνωριμίας και υπογραφές αντιτύπων. Πέρα από τις λατρεμένες φίλες και αναγνώστριες που με αγκάλιασαν, έγινα δεκτή με σκεπτικισμό τουλάχιστον και σίγουρα με δυσπιστία από το κοινό που συναντούσα. Οι περισσότεροι μου έλεγαν ότι είμαι πολύ ψηλή για συγγραφέας (not), πολύ νέα για συγγραφέας (not), πολύ αδύνατη για συγγραφέας (not) ή πολύ όμορφη (not). Προφανώς ο καθένας κάπως είχε στο μυαλό του έναν/μία συγγραφέα και σίγουρα η εικόνα μου ερχόταν σε αντιδιαστολή με τη φαντασίωσή τους. Δεν ήξερα ότι μας βγάζουν με προδιαγραφές, τόσο ύψος, τόσο βάρος, τέτοια εμφάνιση. Α ναι, παίζει και το να φοράμε γυαλιά, σε κάνει πιο σοφιστικέ και σοβαρό, επιβεβαιώνει το ταλέντο. Καλά γυαλιά φοράω -δυστυχώς- από 18 χρόνων, αλλά δεν ήξερα ότι θεωρείσαι συγγραφέας αν ποζάρεις μ' αυτά σαν δεύτερο δέρμα.



Και μετά έχουμε το ακόμη χειρότερο, τον λογοτεχνικό ρατσισμό. Γιατί όποια γράφει αισθηματική λoγοτεχνία είναι ροζ, ηλίθια, νοικοκυρά, αμόρφωτη, έχει τα προβλήματά της λυμένα, ζει στον κόσμο της και στα σύννεφα και μπλα μπλα μπλα. Ευτυχώς δεν με κόμπλαραν αυτά τα πραγματικά κομπλεξικά σχόλια ποτέ γιατί ξέρω ακριβώς το μορφωτικό μου αλλά και το πολιτισμικό μου επίπεδο και δεν απαντώ όπως τους αξίζει.

Ξέρετε, όταν είχα πρωταρχίσει να εργάζομαι στη διόρθωση καθημερινής εφημερίδας, ήμουν 19 ετών και φοιτήτρια κλασικής φιλολογίας. Ένας συνάδελφος υποτιμώντας τις γνώσεις και την προσωπικότητα και το φύλο μου, θέλησε να μου κάνει επίδειξη γνώσεων και ισχύος -ενδεχομένως. Μου λέει με ύφος πολλών καρδιναλίων, "κατάλαβες τι ακριβώς θέλει να πει ο τάδε;" Και του απάντησα "γλυκέ μου, εδώ κατάλαβα το συντακτικό του Θουκυδίδη. Δεν θα καταλάβω τα ελληνικά του δείνα;". Ε, λοιπόν, κυρίες και κύριοι, που παριστάνετε τους κουλτουρέ μορφωμένους αλλά η κοινωνική -κυρίως- παιδεία σας μαζί με το μορφωτικό σας επίπεδο φθάνουν ισόγειο και πολύ λέω, εσείς έχετε ανάγκη να αποδείξετε ότι αξίζετε. Γι' αυτό είστε πικρόχολοι και κομπλεξικοί. Εγώ τα διαθέτω τα προσόντα που απαιτούνται και δεν έχω ανάγκη να αποδείξω σε κανέναν οτιδήποτε.



Το αν είμαι υπερεκτιμημένη το κρίνουν οι αναγνώστες μου. Αυτοί κάνουν τον συγγραφέα. Δυστυχώς αυτό που αποτελεί μεγαλύτερη μάστιγα είναι οι συγγραφείς του είδους που από το κόμπλεξ να μην τις μειώσουν ή τις προσβάλλουν ισχυρίζονται ότι γράφουν κοινωνικό μυθιστόρημα. Συγγνώμη που θα χαλάσω το αφήγημά τους, αλλά ναι, εφόσον στις ιστορίες μας θίγονται και κάποια κοινωνικά θέματα και αυτές εκτυλίσσονται σε συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο, κοινωνικό είναι, αλλά πρωταγωνιστής είναι ο έρωτας. Αφήστε τις ταμπέλες και τις ετικέτες. Σεβαστείτε τον εαυτό σας και τον αναγνώστη σας και στηρίξτε τις επιλογές σας. Το να κάνετε κάτι με σοβαρότητα και επίπεδο δεν αφορά το λογοτεχνικό είδος, αλλά τον άνθρωπο και ειδικότερα τον συγγραφέα. Δώστε εσείς την αξία που θέλετε στο γραπτό σας και επιτέλους αφήστε στην άκρη τα στερεότυπα και τις κοινωνικές συμβάσεις. Ξέρετε πόσο σημαντικό είναι σε μια εποχή που κυριαρχούν το χρήμα, τα συμφέροντα και το σεξ εσείς να γράφετε για συναίσθημα; Να αγγίζετε ψυχές; Κάντε το με σεβασμό και ειλικρίνεια και... απενοχοποιηθείτε! Κάντε τη δική σας επανάσταση, επανάσταση αγάπης!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κόκκινο σαν το πιο φλογερό όνειρο και σαν τον αιώνιο έρωτα

Ποτέ δεν μου άρεσαν τα λουλούδια, όχι με τον κλασικό τρόπο που όλοι θεωρούν ότι αρέσουν τα λουλούδια στις γυναίκες. Άλλωστε, δεν είμαι από εκείνες που θα επιθυμήσουν ή θα ενθουσιαστούν όταν τους προσφέρουν μια ανθοδέσμη, στερεοτυπική, επιτηδευμένη. Ίσως γι' αυτό συγκινούμαι τόσο με τα αγριολούλουδα, τις ανεμώνες, τις παπαρούνες. Παπαρούνες... Το κορυφαίο μου, τελικά. Κάπου διάβασα πως η παπαρούνα είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τα όνειρα, καθώς θεωρείται σύμβολο του Μορφέα, του θεού των ονείρων. Ο Μορφέας ζούσε στον δικό του κόσμο. Γεννήθηκε από τη "νύχτα", αφού μητέρα του είναι η Νυξ, η θεά της νύχτας και των σκοτεινών δημιουργιών, ενώ ο πατέρας του είναι ο Ύπνος. Ο Μορφέας είχε την "αποστολή" να παίρνει ανθρώπινες μορφές με τις οποίες εμφανιζόταν στα όνειρα των ανθρώπων. Στην Κίνα, η παπαρούνα έχει μια ρομαντική έννοια για τους λάτρεις της. Σημαίνει την πραγματική αφοσίωση και την πίστη μεταξύ των εραστών. Αυτή η έννοια ξεπήδησε από ένα κινεζικό μύθο όπου λέγεται...

Ηχηρά... απών

Η πρώτη Γιορτή του Πατέρα χωρίς εκείνον... Ποτέ δεν το είχα σκεφτεί. Ποτέ δεν το είχα υπολογίσει... Κι όμως, φέτος είναι η πρώτη γιορτή του Πατέρα χωρίς εκείνον και πρέπει να συμβιβαστώ μ' ένα φιλί στον ουρανό...  Έφυγε πριν από έναν χρόνο περίπου και κάθε μέρα είναι μια νέα πρόκληση. Δεν γονάτισα, δεν λύγισα, δεν διαλύθηκα. Εκείνος έτσι ήθελε, έτσι με έμαθε, έτσι μου δίδαξε. Ο πατέρας μου ήταν ένας άνθρωπος του κόσμου, με ισχυρή θέληση και ευρεία αντίληψη. Κυρίως με φιλοσοφημένο τρόπο ζωής. Σημάδεψε τη φιλοσοφία μου και τη ζωή μου. Έκανα χρόνια να τον γνωρίσω, να τον μάθω. Στα κρισιμότερα χρόνια της ζωής μου δεν ήταν κοντά μου. Ταξίδευε για να προσφέρει στην οικογένειά του μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Τον στερηθήκαμε... Αλλά δεν είχε σημασία η ποσότητα του χρόνου, αλλά η ποιότητα, όσο περάσαμε κοντά του. Δεν μιλούσε πολύ. Αλλά όταν έλεγε κάτι, ήταν τόσο εύστοχο, τόσο βαθιά σωστό και τόσο φιλοσοφημένο που κλόνιζε τις πεποιθήσεις και τα πιστεύω σου.  Ήμουν έφηβη και αντιδραστική...

Ραγισμένη επιθυμία

 Όταν ήμουν παιδί είχα ένα πλατύ χαμόγελο, έτσι νόμιζα ότι φανέρωνα την αθωότητα και την αισιοδοξία μου. Όταν ήμουν παιδί είχα τα πιο μεγάλα όνειρα, όνειρα που έδιναν πνοή στην πορεία μου. Όταν ήμουν παιδί είχα καρδιά, μια μεγάλη καρδιά που χωρούσε όλο τον κόσμο. Και μετά μεγάλωσα και κατάλαβα ότι ο κόσμος των μεγάλων είναι μόνο πλατιά, ψεύτικα χαμόγελα, μόνο για να κρύβω σκιές, συναισθήματα, και τραύματα. Να ζω σε έναν πλαστό κόσμο με ανθρώπους, που ξέχασαν να ζουν, να νιώθουν, να αγαπούν.  Με ανθρώπους που φοβούνται ακόμη και τη λέξη "συναίσθημα".  Κι όμως αυτή περικλείει όλα όσα μπορεί να νιώσει κάποιος...  Πάθος, πόθο, ελπίδα, αγάπη, έρωτα, πόνο... πόνο... πόνο... Κι όμως, έκρυψα τον πόνο και τον έκανα χαμόγελο. Και έκρυψα τις πληγές και τις ονόμασα μάθημα. Και σκούπισα τα δάκρυα και περίμενα τη βροχή. Και μάτωσα την καρδιά μου μέχρι να μην μείνει σταγόνα. Και τότε κατάλαβα ότι γεννήθηκα με ραγισμένη καρδιά.  Δέχθηκα τα χτυπήματα και δεν λύγισα. Πλημμύρισα δ...