Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας: Ευχαριστώ, θα πάρω και θα το βροντοφωνάξω!

Ζούμε σε μια χώρα -τη μόνη θα έλεγα- που κάθε φορά γκρινιάζουμε -για τα πάντα, αλλά κυρίως- για συγκεκριμένες Παγκόσμιες Ημέρες. Αυτές που μας ενοχλούν περισσότερο είναι η Ημέρα των Ερωτευμένων και η Ημέρα της Γυναίκας.

Εκτός του ότι θα επρεπε να μας προβληματίσει η ανάγκη να καθιερωθούν αυτές οι ημέρες ως παγκόσμιες, θα έπρεπε να μας προβληματίσει περισσότερο η λογική του "εγώ δεν γιορτάζω".

Έχουμε τόσο φόβο να δείξουμε συναίσθημα και αποκηρύσσουμε τη Γιορτή του Άγιου Βαλεντίνου; Φοβόμαστε γενικώς; Δεν το έχω καταλάβει. Ας αφήσουμε την εμπορική διάσταση της ημέρας. Ας μπούμε στην ουσία. Είναι ξενόφερτη γιορτή; Μην τη γιορτάζεις. Γιόρτασε τη 13η Φεβρουαρίου, των Ακύλλα και Πρίσκιλλας αποστόλων, που είναι το ζευγάρι των αγίων της ορθοδοξίας. Ναι, υπάρχει και αυτό. Αλλά σταμάτα να είσαι τόσο γκρίζος και αφοριστικός. Και προσπάθησε να αντιληφθείς την ανάγκη που επέβαλε την καθιέρωση της ημέρας του έρωτα!



Και πάμε στην Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας. Δεν είναι γιορτή. Αλλά είναι απόδοση τιμής για τις γυναίκες εκείνες που θυσιάστηκαν για τα δικαιώματα στην εργασία, στη ζωή... Για τα αυτονόητα. Όποια λέει ότι δεν γιορτάζει σημαίνει ότι έχει τα προβλήματά της λυμένα; Ότι ζει στον μικρόκοσμό της που είναι όλα αγγελικά πλασμένα; Δεν το καταλαβαίνω. Εργάζομαι 25 χρόνια και η προσωπική εμπειρία μου είναι σκληρή: σεξουαλική παρενόχληση, μισθολογική ανισότητα, υποτίμηση, σεξισμός, καταπίεση, ανισότητα, λεκτική κακοποίηση... 

Παλεύουμε ακόμη να κατακτήσουμε δικαιώματα που μας στερούν. Μεγαλύτερη παρουσία σε ηγετικές θέσεις, σε κέντρα ελέγχου και εξουσίας, στην επιστήμη, στην πολιτική. Θέσεις στις οποίες οι άνδρες προωθούνται και ανέρχονται γρηγορότερα, ναι, λόγω φύλου, όχι ικανοτήτων. 

Να μην μιλήσω για τον κοινωνικό αποκλεισμό που δέχονται ακόμη οι γυναίκες σε μονογονεϊκές οικογένειες ούτε για την κριτική στις ανύπαντρες γυναίκες ή στις γυναίκες που δεν έγιναν ποτέ μητέρες για οποιονδήποτε λόγο.  



Η κοινωνία είναι ακόμη πολύ σκληρή για τη γυναίκα, ακολουθώντας καλούπια, στερεότυπα, ιδεοληψίες και προκαταλήψεις περασμένων αιώνων. Μια κοινωνία που θεωρεί ακόμη καταξιωμένη μια γυναίκα που έχει μια δουλίτσα αλλά έχει οικογένεια και όχι μια γυναίκα που έχει τρία πτυχία και λαμπρή καριέρα. Μια γυναίκα επικρίνεται -ακόμη- αν αλλάζει τους άνδρες σαν τα πουκάμισα, αλλά για τους άνδρες είναι φυσιολογικό. Άνδρας είναι! Τον χτυπάμε και επιβραβευτικά στην πλάτη και τον καλούμε να μας μιλήσει για τα κατορθώματά του. Ακόμη, ναι ακόμη! 

Η γυναίκα κρίνεται όσο πιο σκληρά γίνεται από αυτήν την υποκριτική κοινωνία που κάνει την "προχώ" και τη μοντέρνα αλλά είναι πιο συντηρητική και μπερδεμένη από ποτέ.

Και εσύ λες ότι δεν γιορτάζεις! Μην είσαι εγωκεντρική, μην βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος! Να γιορτάζεις και να τιμάς, αυτές που προηγήθηκαν, γενιές ολόκληρες γυναικών και αυτές που ανατρέφουμε για να μας ακολουθήσουν και να βάλουν το λιθαράκι τους στην αλλαγή αυτού του κόσμου. Να αγαπάς το φύλο σου και να το γιορτάζεις. Κάθε μέρα αγώνας κάθε μέρα νίκη, κάθε μέρα τιμή. Αλλά μία Παγκόσμια Ημέρα για να τους υπενθυμίζεις ότι κατέκτησες τα αυτονόητα με σκληρό αγώνα, αυτά που σου ανήκουν και σου ανήκουν πολλά περισσότερα, τα αξίζεις. Και θα τα κατακτήσεις όσος αγώνας και αν χρειαστεί, όσο αυτονόητα και αν θεωρούνται. Αγάπησε το φύλο σου και σταμάτα να το πληγώνεις!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χρόνια πολλά στον δικό μου μπαμπά...

Ημέρα του Πατέρα. 18 Ιουνίου 2023. Δεν συνηθίζω να κάνω ειδικές αναφορές, ούτε να μιλώ συχνά για τους γονείς μου. Συνήθως μιλώ γι' αυτούς όταν θέλω να αναφερθώ στο πρότυπο σχέσης και τον έρωτα που έχουν, έναν έρωτα που κρατά περισσότερα από 50 χρόνια και εμπνέει. Ωστόσο, σήμερα έχω την ανάγκη να κάνω μία ειδικότερη αναφορά στον πατέρα μου καθώς διάφορες εικόνες και λέξεις ήρθαν στο μυαλό μου. Ήταν ναυτικός και ταξίδευε πολύ και έτσι δεν έχουμε πολλές κοινές στιγμές μέσα στον χρόνο από τα 6-16 μου χρόνια.  Αλλά υπάρχουν οι αναμνήσεις από τα ταξίδια που κάναμε μαζί του μέχρι να πάμε σχολείο και μετά, από τις στιγμές που περνάγαμε μαζί αφού συνταξιοδοτήθηκε. Αν κάποιος θέλει να μιλήσει για έναν γλυκό, πράο, ευγενικό, χωρίς κακίες και μίση, γεμάτο φως και αγάπη άνθρωπο, τότε πρέπει να σας μιλήσει για τον πατέρα μου. Δεν είναι άνθρωπος από αυτόν τον κόσμο, είναι ένας άνθρωπος του κόσμου. Τα ταξίδια που έκανε στη ζωή του, διαμόρφωσαν και το ευρύ πνεύμα του, την αντίληψη του, την ευγένεια

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ... ΠΟΝΑΕΙ!

Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Από την άλλη, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο μότο "δεν θέλω να σε βλέπω συχνά, θέλω να μου λείπεις". Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η απόσταση ενδυναμώνει τον έρωτα ούτε ότι τον αποδυναμώνει. Όταν τρελαίνεσαι για έναν άνθρωπο θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, να τον ζεις, να τον αναπνέεις, να τον αγγίζεις, να είναι κάθε μέρα σαν την πρώτη φορά που τον είδες. Να έχεις ακόμη καρδιοχτύπι και αγωνία, λαχτάρα, πόθο, επιθυμία... Δεν είμαι από αυτές που θεωρούν ότι ο άλλος είναι δεδομένο όταν βλέπεστε συνέχεια, αλλά από εκείνες που ζουν τη στιγμή με τον αγαπημένο τους σαν να είναι η τελευταία. Σήμερα είστε μαζί, αύριο; Ανασφάλεια, θα μου πείτε. Μπορεί, τι να πω! Δεν έχω μάθει να βάζω ταμπέλες στο συναίσθημα ούτε ακολουθώ στρατηγική και σχέδιο... τυλίγματος. Αυτό που αισθάνομαι και σκέφτομαι το λέω, το ζω... το ζω μέχρι μέσα στην ψυχή μου, κάτω από το πετσί μου και δεν χορταίνω...