Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο νόμος της εξέλιξης και της συνέχειας

 Τις προάλλες έβλεπα ένα βίντεο, όπου η Lady Gaga μιλούσε με μεγάλη περηφάνια για τον εαυτό της και τα επιτεύγματά της, Και καλά κάνει θα μου πείτε. Φυσικά και καλά κάνει. 

Ωστόσο, σε ερώτηση σχετικά με τη Madonna απάντησε "είναι μια καλή κυρία" (a nice lady). Εδώ ακριβώς έγκειται η ένστασή μου.

Όταν η Madonna δημιουργούσε επανάσταση τη δεκαετία του '80 και διαμόρφωνε τη μουσική που θα τραγουδά σήμερα η Lady Gaga, αυτή ήταν αγέννητη. Η Madonna αναδείχθηκε σε "βασίλισσα της pop" δημιουργώντας μόδα, τάση, επανάσταση, μουσική και γράφοντας τη δική της ιστορία. Ανέβηκε σε κορυφές που κανείς δεν είχε φανταστεί,  διέσχισε δύσβατα μονοπάτια και άνοιξε δρόμους για όσους έπονταν ώστε να τους βρει ανοιχτούς ο επόμενος ταλαντούχος ομότεχνός της και να δώσει συνέχεια σ' αυτό που η ίδια έγινε ηγέτις. 



Οπότε το να έρχεται είκοσι χρόνια μετά μία Lady Gaga να μην αναγνωρίζει το μέγεθος της καλλιτέχνιδος που είναι η Madonna χαρακτηρίζοντάς την "μια καλή κυρία" είναι τουλάχιστον ιεροσυλία. Αυτό ισχύει σε όλες τις μορφές τέχνης. Πάντα κάποιοι προηγούνται και κάποιοι έπονται. Αυτοί που έπονται, όμως, οφείλουν να γνωρίζουν, να σέβονται και να τιμούν αυτούς που προηγήθηκαν γιατί χωρίς αυτούς μπορεί και οι ίδιοι να είχαν άλλη μοίρα και μπορεί να δυσκολεύονταν τετραπλά να πετύχουν, αν πετύχαιναν τελικά.

Και μια υποσημείωση: Αν δεν ήταν η Madonna να φέρει σεξουαλική επανάσταση στη μουσική σκηνή, σίγουρα το φόρεμα από μπριζόλες της Lady Gaga δεν θα προκαλούσε τόση αίσθηση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

ΠΟΥ ΠΑΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ;

Είναι ένα ερώτημα που το έχουμε κάνει όλοι. Ερωτευόμαστε σφόδρα έναν άνθρωπο κι ένα πρωί... το απόλυτο κενό... Προχωράμε στη ζωή μας σαν να μην υπήρξε ποτέ. Κι όμως αυτός ο άνθρωπος κάποτε σήμαινε τα πάντα για εμάς! Οπότε; Πού πάει τόσός έρωτας; Τόσα παράφορα συναισθήματα; Τόσα σ' αγαπώ για πάντα; Προσωπικά κατέληξα σε μία απάντηση. Απλώς πεθαίνει. Σβήνει και χάνεται. Εξατμίζεται. Ξεκινά με πάθος και φόρα για να καταλήξει ένα φάντασμα. Ο έρωτας, ναι πεθαίνει, αλλά αν πραγματικά αγαπάμε έναν άνθρωπο, ανεξαρτήτως της κατάληξης της σχέσης μας, απλώς συνεχίζουμε να αγαπάμε. Γιατί άλλωστε η αγάπη είναι ανιδιοτελής και μπορεί να υπάρξει σε πολλές μορφές. Αδερφική, πατρική, μητρική, φιλική, επαγγελματική... πόσες ακόμη μπορείτε να σκεφθείτε. Και φυσικά η αγάπη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που κάποτε υπήρξαν τα πάντα ο ένας για τον άλλο. Όταν η σχέση τελειώνει, ο έρωτας έχει τελειώσει προ πολλού, καθώς ως μοφή δεν διαρκεί σε όλη τη διάρκεια της σχέσης ούτε σε όλη τη διάρκεια της ζωής τ

Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ... ΠΟΝΑΕΙ!

Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Από την άλλη, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο μότο "δεν θέλω να σε βλέπω συχνά, θέλω να μου λείπεις". Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η απόσταση ενδυναμώνει τον έρωτα ούτε ότι τον αποδυναμώνει. Όταν τρελαίνεσαι για έναν άνθρωπο θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, να τον ζεις, να τον αναπνέεις, να τον αγγίζεις, να είναι κάθε μέρα σαν την πρώτη φορά που τον είδες. Να έχεις ακόμη καρδιοχτύπι και αγωνία, λαχτάρα, πόθο, επιθυμία... Δεν είμαι από αυτές που θεωρούν ότι ο άλλος είναι δεδομένο όταν βλέπεστε συνέχεια, αλλά από εκείνες που ζουν τη στιγμή με τον αγαπημένο τους σαν να είναι η τελευταία. Σήμερα είστε μαζί, αύριο; Ανασφάλεια, θα μου πείτε. Μπορεί, τι να πω! Δεν έχω μάθει να βάζω ταμπέλες στο συναίσθημα ούτε ακολουθώ στρατηγική και σχέδιο... τυλίγματος. Αυτό που αισθάνομαι και σκέφτομαι το λέω, το ζω... το ζω μέχρι μέσα στην ψυχή μου, κάτω από το πετσί μου και δεν χορταίνω...