Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μία στιγμή πίσω στον χρόνο...

Είχα μια συνομιλία πρόσφατα και από εκείνη την ημέρα κάνω διαρκώς αναδρομές σε σημαντικές στιγμές της ζωής μου, όπως πότε ακριβώς αποφάσισα τι θα γίνω όταν μεγαλώσω, πότε ονειρεύτηκα ότι θα γίνω συγγραφέας, τι υπόβαθρο είχα για να χτίσω πάνω σ' αυτό το όνειρο, τη φιλοδοξία, τον στόχο; Όπως θέλετε ονομάστε το.
Μπορεί να ακουστεί υπεροπτικό, αλλά ναι, το ονειρεύτηκα στα 11-12 χρόνια μου.  Πιστεύω ότι ήξερα ότι θα γίνω συγγραφέας από τότε που έμαθα να γράφω και να διαβάζω. Γιατί έως την ενηλικίωσή μου είχα διαβάσει πολύ, πάρα πολύ. Δεν ξέρω αν ήταν πάνω από τον μέσο όρο ενός φυσιολογικού εφήβου, αλλά πολύ...

Μέσα σε μία ημέρα ολοκλήρωσα το "20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα". Ήταν την ημέρα του τελικού του Ευρωμπάσκετ το 87. Είχα βάλει στοίχημα με τον εαυτό μου. Όλοι στο σπίτι έβλεπαν τον τελικό. Εγώ καθόμουν στον καναπέ και απλώς διάβαζα. Συγκινήθηκα για την Ελλάδα, αλλά πιο πολύ συγκινήθηκα που ολοκλήρωσα το αναγνωστικό μου ταξίδι. Είχα αφήσει τελευταίο αυτό από τη συλλογή των βιβλίων του Ιούλιου Βερν. Και δεν ήμουν ούτε 11 χρονών.

Η αγάπη μου για το βιβλίο ξεκίνησε από τη μητέρα μου. Ηχογραφούσε στο κασετόφωνο παραμύθια. Και τα ακούγαμε με τη δίδυμη αδερφή μου ενώ και οι δυο μας ασχολούμασταν με άλλα πράγματα, ζωγραφική, χειροτεχνίες, κ.λπ. κ.λπ.Ήμασταν δύο παιδιά από 1-6 ετών που ταξιδεύαμε σ' ένα εμπορικό πλοίο μέσα στη φουρτουνιασμένη -συχνά-θάλασσα-εγκλωβισμένες μέρες στον ωκεανό. Από βρέφη έως και παιδιά γνωρίσαμε την Αφρική και τη Βόρεια Αμερική καλύτερα από την Ελλάδα. Μάθαμε πολιτισμούς, κουλτούρες, τη διαφορετικότητα. Ξέραμε ότι δεν είμαστε όλοι λευκοί, παίζαμε με τα παιδιά του πράκτορα στη Μοζαμβίκη, ψηνόμασταν στη ζέστη στο Κάιρο, τρώγαμε γαρίδες στη Μομπάσα και την Τζέντα, περιηγούμασταν σε πάρκα άγριας ζωής στο Ντούρμπαν, ψωνίζαμε από πολυκαταστήματα στη Νέα Υόρκη, αναζητούσαμε παγωτό στην Κούβα, μυρίζαμε το πετρέλαιο στο Τέξας, απολαμβάναμε την ξενάγηση στο Άγαλμα της Ελευθερίας. Κυρίως όμως μάθαμε από τους γονείς μας να σεβόμαστε τον άνθρωπο ανεξαρτήτως χρώματος και ανεξαρτήτως κοινωνικής θέσης. Μάθαμε την αξία της ανθρώπινης ζωής και σε όποιο μήκος ή πλάτος του κόσμου και αν βρίσκεσαι αυτή είναι ίδια, όσο κι αν κάποιοι θέλουν να μειώνουν τον άλλον.

Ήμουν ένα παιδί που διαρκώς αναζητούσε... γεμάτη ερωτήματα και δίψα για μάθηση. Ζωηρό και υπάκουο ταυτόχρονα, ανεξάρτητο και δυναμικό, και κυρίως με άποψη και ειλικρίνεια. Ένα πρόσωπο καθρέφτης. Δεν μπορούσα ποτέ να κρύψω την αλήθεια μου, τη σκέψη μου, τα συναισθήματά μου. Κάπου στην τρίτη δημοτικού είχα δηλώσει ότι θα γίνω ηθοποιός. Στην έκτη δημοτικού διάβασα Τζέην Έυρ. Εκεί γύρω και τα πρώτα μου Άρλεκιν. Και τότε ζώντας το συναίσθημα στο μεδούλι του πήρα την απόφαση. Κρατώντας σφιχτά στην αγκαλιά μου τα "κλεμμένα" μου Άρλεκιν το δήλωσα. "Όταν μεγαλώσω θα ζήσω τις δικές μου ιστορίες αγάπης και θα γράφω γι αυτές στην Άρλεκιν. Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια, να ζήσω δυνατές ιστορίες αγάπης και τη στιγμή που ήμουν έτοιμη και είχα συλλέξει αρκετά σημάδια ψυχής να μπω σ' αυτήν την εταιρεία της καρδιάς και των ονείρων μου και να πραγματοποιήσω το όνειρό μου.

Επίσης, στα 15 είπα ότι θέλω να σπουδάσω κλασική φιλολογία μόνο στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Όχι για να διδάξω, αλλά για να γίνω καλύτερος άνθρωπος, γιατί εκεί είχαν διδάξει -έλεγα- ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας. Η πτυχιακή μου ήταν στη θεωρία της αθανασίας της ψυχής και κυρίως σύμφωνα με την πλατωνική θεωρία. Τα ανέφερα αυτά στη συνομιλία μου. Πέρασαν τόσα χρόνια και ελάχιστα θυμάμαι από τα αρχαία ελληνικά που διδάχτηκα ή τα λατινικά που λάτρευα. Θυμάμαι όμως ότι στόχος ήταν να γίνω καλύτερος άνθρωπος. Σεβασμός και αγάπη. Αφού έχω μέσα μου αυτά τα δύο, θεωρώ ότι ναι, έγινα καλύτερος άνθρωπος. Γιατί αγαπώ πολύ και σέβομαι περισσότερο τους ανθρώπους. Πιστεύω σ' αυτούς, όσο κι αν πληγώνομαι και απογοητεύομαι. Πιστεύω σε ό,τι καλό έχει μέσα του ο άνθρωπος.

Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Δεν ξέρω! Αλήθεια. Έχω μάθει να είμαι τόσο εσωστρεφής που με δυσκολία ξεκλειδώνομαι και καταφέρνω να ξεμπλοκάρω και να επικοινωνήσω σωστά με ανθρώπους. Ίσως θεωρώ ασφαλέστερη επιλογή τη γραφή. Η συγγραφή με βοήθησε σ' αυτό, να γίνω πιο εξωστρεφής. Ίσως φταίει η εκδήλωση συναισθήματος από την πλευρά των αναγνωστριών μου που με παρασύρει και με συγκινεί τόσο που ανταποδίδω με τον ίδιο τρόπο. Θεραπεία ψυχής η συγγραφή. Δεν βγάζεις μόνο τα απωθημένα σου στο χαρτί, δίνεις το τέλος που εσύ θα ήθελες να έχει μία υπέροχη ιστορία αγάπης που στην πραγματικότητα πήγε στράφι, αλλά καταφέρνεις να γιατρέψεις και τα σημάδια και τις πληγές σου. Τιμωρείς όποιον πιστεύεις ότι έφταιξε, ξεπερνάς τις δικές σου σκιές και εκφράζεις και τα συναισθήματα αλλά και τον ρομαντισμό σου.

Και τι ωραία που αυτά ταυτίζονται με χιλιάδων άλλων και συμπλέουμε σε έναν υπέροχο ρομαντικό και έντονα συναισθηματικό κόσμο. Με ρωτάνε συνεχώς ποιο είναι το μυστικό για ένα καλό μυθιστόρημα. Και πάντα απαντώ το ίδιο. Δεν υπάρχει μυστικό. Υπάρχει μόνο η αλήθεια, και αυτή είναι η αλήθεια η δική μου, η αλήθεια η δική μας και αυτό μετατρέπει τις ιστορίες μου αυτομάτως στις δικές μας ιστορίες γιατί είναι κομμάτια της ψυχής όλων μας. Ευχαριστώ που διαβάζετε. Συγγνώμη για το μακροσκελές κείμενο. Ίσως είχα ανάγκη να εκφράσω τη σκέψη μου σε μία εντελώς προσωπική ανάρτηση.

Καληνύχτα
Έλενα Αντωνίου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

ΠΟΥ ΠΑΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ;

Είναι ένα ερώτημα που το έχουμε κάνει όλοι. Ερωτευόμαστε σφόδρα έναν άνθρωπο κι ένα πρωί... το απόλυτο κενό... Προχωράμε στη ζωή μας σαν να μην υπήρξε ποτέ. Κι όμως αυτός ο άνθρωπος κάποτε σήμαινε τα πάντα για εμάς! Οπότε; Πού πάει τόσός έρωτας; Τόσα παράφορα συναισθήματα; Τόσα σ' αγαπώ για πάντα; Προσωπικά κατέληξα σε μία απάντηση. Απλώς πεθαίνει. Σβήνει και χάνεται. Εξατμίζεται. Ξεκινά με πάθος και φόρα για να καταλήξει ένα φάντασμα. Ο έρωτας, ναι πεθαίνει, αλλά αν πραγματικά αγαπάμε έναν άνθρωπο, ανεξαρτήτως της κατάληξης της σχέσης μας, απλώς συνεχίζουμε να αγαπάμε. Γιατί άλλωστε η αγάπη είναι ανιδιοτελής και μπορεί να υπάρξει σε πολλές μορφές. Αδερφική, πατρική, μητρική, φιλική, επαγγελματική... πόσες ακόμη μπορείτε να σκεφθείτε. Και φυσικά η αγάπη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που κάποτε υπήρξαν τα πάντα ο ένας για τον άλλο. Όταν η σχέση τελειώνει, ο έρωτας έχει τελειώσει προ πολλού, καθώς ως μοφή δεν διαρκεί σε όλη τη διάρκεια της σχέσης ούτε σε όλη τη διάρκεια της ζωής τ

Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ... ΠΟΝΑΕΙ!

Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Από την άλλη, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο μότο "δεν θέλω να σε βλέπω συχνά, θέλω να μου λείπεις". Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η απόσταση ενδυναμώνει τον έρωτα ούτε ότι τον αποδυναμώνει. Όταν τρελαίνεσαι για έναν άνθρωπο θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, να τον ζεις, να τον αναπνέεις, να τον αγγίζεις, να είναι κάθε μέρα σαν την πρώτη φορά που τον είδες. Να έχεις ακόμη καρδιοχτύπι και αγωνία, λαχτάρα, πόθο, επιθυμία... Δεν είμαι από αυτές που θεωρούν ότι ο άλλος είναι δεδομένο όταν βλέπεστε συνέχεια, αλλά από εκείνες που ζουν τη στιγμή με τον αγαπημένο τους σαν να είναι η τελευταία. Σήμερα είστε μαζί, αύριο; Ανασφάλεια, θα μου πείτε. Μπορεί, τι να πω! Δεν έχω μάθει να βάζω ταμπέλες στο συναίσθημα ούτε ακολουθώ στρατηγική και σχέδιο... τυλίγματος. Αυτό που αισθάνομαι και σκέφτομαι το λέω, το ζω... το ζω μέχρι μέσα στην ψυχή μου, κάτω από το πετσί μου και δεν χορταίνω...