Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ακόμη με πονάει η σκέψη της»

Στα 76 του χρόνια ο Αλέν Ντελόν διαθέτει μία γοητεία που ελάχιστοι άνδρες έχουν έστω και σε νεαρή ηλικία. Είναι ένας άνδρας που η ομορφιά του ωρίμασε στον χρόνο, ένας άνδρας που με μία ματιά μπορεί να κατακτήσει οποιαδήποτε γυναίκα θελήσει, ένας άνδρας που προκαλεί έντονα συναισθήματα αλλά και το ίδιο εύκολα ραγίζει καρδιές. 

Ο ίδιος σε συνέντευξή του στην Corriere della Sera αποκαλύπτεται κι εξομολογείται τον απόλυτο έρωτα της ζωής του, μιλά για τα γηρατειά, τον σύγχρονο κινηματογράφο και την προσωπικότητά του. Ο Αλέν Ντελόν όπως δεν τον έχουμε... ξανακούσει, ένας άνδρας ερωτευμένος με τη σκέψη εκείνης...

Γνωρίστηκαν στα γυρίσματα της ταινίας «Κριστίν» το 1958. Εκείνη είχε χαρακτηριστεί η Μέριλιν της Ευρώπης, εκείνος ήταν ήδη από τους πιο όμορφους άνδρες του κινηματογράφου. Η σχέση τους διήρκεσε έως το 1963, οπότε και έλυσαν τον αρραβώνα τους. Αμέτρητες γυναίκες πέρασαν από τη ζωή του αλλά φαίνεται πως η μόνη που δεν βγήκε ποτέ από την καρδιά και το μυαλό του είναι η Ρόμι Σνάιντερ.

Ενώ είναι ομιλητικός, όταν ο δημοσιογράφος της ιταλικής εφημερίδας τον ρωτά για την αγαπημένη του ηθοποιό, χαμηλώνει το βλέμμα αλλά και τον τόνο της φωνής του. Η σκέψη του ταξιδεύει αμέσως σ’ εκείνη: «Δεν μπορώ να δω την ταινία ‘Πισίνα’. Με πονάει πολύ» αποκαλύπτει, δείχνοντας πως ακόμη η Ρόμι ζει μέσα του. «Λυπάμαι που δεν την παντρεύτηκα ποτέ» συμπληρώνει λίγο αργότερα.

Η Ρόμι Σνάιντερ είχε γράψει για εκείνον: «Ο πιο σημαντικός άνθρωπος της ζωής μου είναι ο Ντελόν. Όποτε τον χρειάζομαι είναι εκεί να μου κρατήσει το χέρι. Εξακολουθεί να είναι το μόνο άτομο που μπορώ να βασίζομαι πάνω του». Ωστόσο, εκείνος την εγκατέλειψε μ’ ένα σύντομο μήνυμα «είμαι στο Μεξικό με τη Ναταλί!» της έστειλε και τη συνέτριψε. 

Συναντήθηκαν ξανά στα γυρίσματα της ταινίας «Πισίνα» το 1969 όταν της ζήτησε να συμπρωταγωνιστήσει στο πλευρό του, αλλά πλέον οι ζωές τους είχαν τραβήξει άλλο δρόμο. Εκείνος δεν σταμάτησε να την αγαπάει, ακόμη μέχρι σήμερα το δηλώνει. Η φωνή του βγαίνει σαν ψίθυρος. Ο πόνος του είναι ακόμη ζωντανός όπως και η αγάπη του... Οι αναμνήσεις είναι πολύτιμες για εκείνον και προσπαθεί να τις κρατά δυνατές μέσα του.



Πέρα από τη Ρόμι, η άλλη μεγάλη του αγάπη είναι ο κινηματογράφος. «Δεν μου αρέσει ο σύγχρονος κινηματογράφος» τονίζει. «Ήμουν αρκετά τυχερός να κάνω ταινίες όνειρο. Τώρα δεν είναι έτσι!» επισημαίνει.

Εξομολογείται τη φοβία του που δεν είναι –αντίθετα με ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι – τα γηρατειά, αλλά η αρρώστια. «Ποτέ δεν θα δείξω στο κοινό που με αγάπησε πόσο παραμορφωμένος ή εξασθενημένος είμαι. Φοβάμαι την αδυναμία, την ασθένεια, όχι τα γηρατειά!».

Μιλώντας για τη νεαρή ηλικία του, αναφέρει ότι πέρασε τραγικά χρόνια. «Στα 17 μου χρόνια ήμουν στον στρατό. Η παιδική μου ηλικία ήταν τραγική και μετά συνέβη κάτι μαγικό: ήρθε ο κινηματογράφος στη ζωή μου. Ίσως με επέλεξαν για την εξωτερική μου εμφάνιση αλλά αυτό δεν αντιστοιχεί σε αυτό που ήμουν πραγματικά. Στην ουσία ήταν το εντελώς αντίθετο του εσωτερικού μου αγώνα!».

Δεν είναι τυχαίο ότι ποτέ δεν επιλέχθηκε για κωμικούς ρόλους. «Δεν είναι το στιλ μου» λέει ο γόης της 7ης Τέχνης. Αν παραβλέψουμε κάποιες, οι περισσότερες ταινίες μου είναι σοβαρές. Αντίθετα με ό,τι λένε δεν είμαι δύσκολος ηθοποιός. Είμαι δύσκολος με τους ηλίθιους!». 

Στα 76 του χρόνια ο Αλέν Ντελόν αποτελεί έναν ζωντανό θρύλο για τον χώρο του κινηματογράφου. Αποσύρθηκε από τη μεγάλη οθόνη το 1992 με ελάχιστες εξαιρέσεις, ενώ επιστρέφει στο Παρίσι για να πρωταγωνιστήσει σε θεατρικές παραστάσεις. Πλέον ζει στην Ελβετία, έξω από τη Γενεύη με τα δύο μικρότερα παιδιά του, την 22χρονη Ανούσκα και τον 18χρονο Αλέν Φαμπιέν αλλά και τις σκιές που στοιχειώνουν έναν πραγματικό γόη, τις επιλογές, τα λάθη, τους χαμένους έρωτες, τις αναμνήσεις του...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η εξέλιξη στην αισθηματική λογοτεχνία

Μία σκέψη έχει τρυπώσει στο μυαλό μου και δεν μπορεί να φύγει. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα Άρλεκιν από τη δεκαετία του '90 και θύμωσα. Θύμωσα τόσο πολύ! Με γέμισε τοξικότητα και θλίψη και μαζί και ανακούφιση που επιτέλους έχουμε τη δύναμη να αλλάξουμε... την ιστορία. Θυμήθηκα τον λόγο για τον οποίο θέλησα να γράψω ιστορίες αγάπης και τι δεν μου άρεσε σ' αυτές που διάβαζα στα εφηβικά μου χρόνια. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι άντρες-κυρίαρχοι-αφέντες και οι γυναίκες-παρθένες (στη συμπεριφορά)- υποτακτικές.  Άντρες που επέβαλαν το εγώ τους, έδιναν εντολές, δεν δέχονταν αντιρρήσεις, έλεγχαν το άβουλο θηλυκό με γοητεία και σεξ και σε όλες τις σελίδες κυριαρχούσε αυτή η τοξική αρρενωπότητα. Άντρες που χτυπούσαν το χέρι στο τραπέζι και έλεγαν "σκάσε" και μπορεί να έριχναν και καμία ελαφριά γιατί "έτσι είναι οι άντρες" και οι γυναίκες το θεωρούσαν αρρενωπό και σέξι και ποθητό και επιθυμητό.  Γυναίκες που νόμιζαν ότι είχαν προσωπικότητα αλλά η μόνη έγνοια ήταν να μην

ΠΟΥ ΠΑΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ;

Είναι ένα ερώτημα που το έχουμε κάνει όλοι. Ερωτευόμαστε σφόδρα έναν άνθρωπο κι ένα πρωί... το απόλυτο κενό... Προχωράμε στη ζωή μας σαν να μην υπήρξε ποτέ. Κι όμως αυτός ο άνθρωπος κάποτε σήμαινε τα πάντα για εμάς! Οπότε; Πού πάει τόσός έρωτας; Τόσα παράφορα συναισθήματα; Τόσα σ' αγαπώ για πάντα; Προσωπικά κατέληξα σε μία απάντηση. Απλώς πεθαίνει. Σβήνει και χάνεται. Εξατμίζεται. Ξεκινά με πάθος και φόρα για να καταλήξει ένα φάντασμα. Ο έρωτας, ναι πεθαίνει, αλλά αν πραγματικά αγαπάμε έναν άνθρωπο, ανεξαρτήτως της κατάληξης της σχέσης μας, απλώς συνεχίζουμε να αγαπάμε. Γιατί άλλωστε η αγάπη είναι ανιδιοτελής και μπορεί να υπάρξει σε πολλές μορφές. Αδερφική, πατρική, μητρική, φιλική, επαγγελματική... πόσες ακόμη μπορείτε να σκεφθείτε. Και φυσικά η αγάπη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που κάποτε υπήρξαν τα πάντα ο ένας για τον άλλο. Όταν η σχέση τελειώνει, ο έρωτας έχει τελειώσει προ πολλού, καθώς ως μοφή δεν διαρκεί σε όλη τη διάρκεια της σχέσης ούτε σε όλη τη διάρκεια της ζωής τ

Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ... ΠΟΝΑΕΙ!

Μάτια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Από την άλλη, υπάρχει και το εκ διαμέτρου αντίθετο μότο "δεν θέλω να σε βλέπω συχνά, θέλω να μου λείπεις". Περί γούστου κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η απόσταση ενδυναμώνει τον έρωτα ούτε ότι τον αποδυναμώνει. Όταν τρελαίνεσαι για έναν άνθρωπο θέλεις να τον βλέπεις συνέχεια, να τον ζεις, να τον αναπνέεις, να τον αγγίζεις, να είναι κάθε μέρα σαν την πρώτη φορά που τον είδες. Να έχεις ακόμη καρδιοχτύπι και αγωνία, λαχτάρα, πόθο, επιθυμία... Δεν είμαι από αυτές που θεωρούν ότι ο άλλος είναι δεδομένο όταν βλέπεστε συνέχεια, αλλά από εκείνες που ζουν τη στιγμή με τον αγαπημένο τους σαν να είναι η τελευταία. Σήμερα είστε μαζί, αύριο; Ανασφάλεια, θα μου πείτε. Μπορεί, τι να πω! Δεν έχω μάθει να βάζω ταμπέλες στο συναίσθημα ούτε ακολουθώ στρατηγική και σχέδιο... τυλίγματος. Αυτό που αισθάνομαι και σκέφτομαι το λέω, το ζω... το ζω μέχρι μέσα στην ψυχή μου, κάτω από το πετσί μου και δεν χορταίνω...